/

Γιατί οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν τη σειρά 13 στα αεροπλάνα τους

Έχετε ποτέ παρατηρήσει ένα σχεδιάγραμμα καθισμάτων αεροσκάφους ή την αρίθμηση των σειρών όταν βρίσκεστε στο αεροσκάφος και συνειδητοποιήσατε ότι η σειρά 13 λείπει;

Αν θεωρείς ότι είναι γρουσουζιά: 

  • Να δεις μαύρη γάτα
  • Να περάσεις κάτω από ανοιχτή σκάλα
  • Να ανοίξεις ομπρέλα μέσα στο σπίτι
  • Να δεις παπά στο δρόμο
  • Να μασάς τσίχλα μετά τα μεσάνυχτα
  • Να τινάζεις το τραπεζομάντηλο το βράδυ
  • Να ράψεις ρούχο που το φοράς

και πολλά ακόμη, αυτό το άρθρο είναι για εσένα.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πώς σχετίζεται το νούμερο 13 με τα αεροπορικά ταξίδια.

Λοιπόν τις προάλλες μου είπε ένας φίλος ότι στο αεροδρόμιο που πήγε προκειμένου να ταξιδέψει, βίωσε μια σειρά από μυστήριωδεις συμπτώσεις.

Ταξιδεύει στις 13 του μήνα, δική του επιλογή μιας και υπάρχει οικονομικότερο εισιτήριο εκείνη την μέρα και δεν δηλώνει προληπτικός.
Αρχικά αφήνει την βαλίτσα και κάνει check in στον γκισέ 13, έπειτα περνάει έλεγχο στην θέση 13, και η πύλη αναχώρησης του αεροπλάνου είναι επίσης η 13.
Η πτήση του αναχωρεί στη 1 το μεσημέρι, δηλαδή στις 13:00!

Πες αλήθεια τώρα, εσύ θα ανεβαινες σε αυτό το αεροπλάνο;

Δυστυχώς η αλυσίδα συμπτώσεων κάπου εδώ σταματάει γιατί βλέπει ότι η θέση του είναι η 16Α.
Μπαίνοντας μέσα στο αεροπλάνο θέλει μήπως υπάρχει άδεια θέση για να καθίσει στην σειρά 13 -ετσι για να ολοκληρώσει αυτόν τον κύκλο- αλλά με μεγάλη έκπληξη διαπιστώνει ότι ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ ΣΕΙΡΆ 13.

Υπάρχει μια μακροχρόνια πεποίθηση σε πολλούς πολιτισμούς ότι ο αριθμός 13 είναι άτυχος. Και πολλές αεροπορικές εταιρείες ανταποκρίθηκαν σε αυτό χάνοντας απλώς τη σειρά 13 στην αρίθμηση των θέσεων τους.

Και μετά την 12 τι γίνεται;
Οι σειρές μεταπηδούν κατευθείαν από την 12 στην 14.

Εσείς έχετε ποτέ παρατηρήσει ένα σχεδιάγραμμα καθισμάτων αεροσκάφους ή παρατηρήσατε την αρίθμηση των σειρών όταν βρίσκεστε στο αεροσκάφος και συνειδητοποιήσατε ότι η σειρά 13 λείπει;

Αυτή η πρακτική ακολουθείται από πολλές αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως ως απάντηση στη δεισιδαιμονική πεποίθηση ότι ο αριθμός 13 είναι άτυχος.

Κάποιες αεροπορικές λοιπόν και σε κάποια αεροπλάνα παραλείπουν την σειρά 13, αφού εκατομμύρια επιβάτες ανά τον κόσμο είναι ιδιαίτερα προληπτικοί. Έτσι, ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα επέλεγαν να καθίσουν στη σειρά 13 κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Αλλά και πολλοί ακόμη που ταξιδεύουν αεροπορικώς, προτιμούν να μην υπάρχει καν μέσα στο αεροπλάνο η «καταραμένη» σειρά 13.

Οι προλήψεις δεν σταματούν στην μόνο σειρά 13, αλλά εξαπλώνονται και στον αριθμό μιας πτήσης αφού και εδώ, παρατηρούμε, πως πολλές αεροπορικές εταιρείες δεν πραγματοποιούν καν την πτήση με τον αριθμό 13.

Που καταλήγουμε δηλαδή;
Οτι η σειρά 12 και 14 είναι περισσότερο ασφαλής αλλά η 13 όχι;

Αν θες να μάθεις περισσότερα σχετικά με το ποια θεωρείται βάσει στατιστικής η ασφαλέστερη θέση στο αεροπλάνο δες το άρθρο.

Ποιες αεροπορικές εταιρείες το κάνουν αυτό;

Πολλές αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν αυτήν την πρακτική. Μερικά κύρια παραδείγματα περιλαμβάνουν (αυτή δεν είναι μια εξαντλητική λίστα):

  • Στην Ευρώπη, η Iberia, η Lufthansa, η Air France, η ITA και η Ryanair παραλείπουν τη σειρά 13.
    Ωστόσο, υπάρχουν αξιοσημείωτες εξαιρέσεις. Μεταξύ των κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, μόνο η Virgin Atlantic παραλείπει τη σειρά 13. Οι British Airways, easyJet και Jet2.com δεν το κάνουν.
  • Για τις Ηνωμένες Πολιτείες, η United Airlines (στους περισσότερους τύπους αεροσκαφών) και η Alaska Airlines (μόνο στο 737-800 ) το κάνουν αυτό. Η Delta Air Lines, η American Airlines και η Southwest Airlines δεν το κάνουν.
  • Στη Μέση Ανατολή, η Qatar Airways και η Emirates ακολουθούν την πρακτική.
  • Και στην Ασία, οι αεροπορικές εταιρείες που το υιοθετούν περιλαμβάνουν τις Cathay Pacific, Hong Kong Airlines, Thai Airways και Singapore Airlines.

Οι σειρές 4, 14 και 17

Φυσικά, οι δεισιδαιμονικές πρακτικές διαφέρουν σε όλο τον κόσμο. 

Ο αριθμός 17 θεωρείται άτυχος σε ορισμένες χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας και της Βραζιλίας) λόγω της σημασίας του στους λατινικούς αριθμούς. Η αναδιάταξη των αριθμών XVII δίνει το VIXI, το οποίο στα λατινικά μπορεί να μεταφραστεί ως «Η ζωή μου τελείωσε».

Η Lufthansa είναι μια ξεχωριστή αεροπορική εταιρεία που χάνει τη σειρά 17 για να σεβαστεί αυτές τις δεισιδαιμονίες.

Στην Κίνα και σε κάποιες άλλες ασιατικές χώρες, ο αριθμός 4 θεωρείται άτυχος. Στα κινέζικα, η προφορά του («si») είναι ίδια με αυτή της λέξης για τον θάνατο.
Πολλά κτίρια θα χάσουν τον τέταρτο όροφο για αυτόν τον λόγο, αλλά αυτό δεν φαίνεται να επεκτείνεται στις σειρές αεροσκαφών (αν και τόσο η Cathay Pacific όσο και η Hong Kong Airlines δεν έχουν τη σειρά 4 λόγω των συστημάτων αρίθμησής τους).

Αλλά η πρακτική επεκτείνεται στον αριθμό 14, ο οποίος έχει παρόμοια φωνητική ομοιότητα με τον θάνατο. Δεν θα βρείτε τη σειρά 14, για παράδειγμα, στην Cathay Pacific ή στο Hong Kong Airlines. Είναι ενδιαφέρον ότι η Air China το διατηρεί, αλλά ορισμένες άλλες κινεζικές αεροπορικές εταιρείες (συμπεριλαμβανομένης της China Eastern) το εγκαταλείπουν.
Η United είναι επίσης μια αξιοσημείωτη ξένη αεροπορική εταιρεία που σέβεται την κινεζική πεποίθηση.

Πίσω στα δικά μας. Να πούμε οτι με τα χρόνια ο αριθμός των εταιρειών που δεν έχει τη σειρά 13 έχει μειωθεί, ωστόσο υπάρχουν αρκετές που εξακολουθούν να υιοθετούν αυτήν την τακτική, πολλές μάλιστα και στην Ευρώπη.

Την επόμενη φορά που θα ταξιδέψετε αεροπορικώς, ρίξτε μια ματιά τριγύρω. Αρκετά πιθανό είναι να λείπει αυτή η σειρά.

Γράψε μας κάτι!

Your email address will not be published.