Αεροπλάνο Αεροδρόμιο Πιλότος Απογείωση Προσγείωση Κενά αέρος

Αυτή είναι η πιο ασφαλής θέση στα αεροπλάνα…

Θα έχετε ακούσει να λέγεται ότι το αεροπλάνο είναι το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς. 

Οι πιλότοι έλεγαν και λένε ακόμη ένα κλισέ: οτι το πιο επικίνδυνο μερος μιας πτησης είναι η οδήγηση από και προς το αεροδρομιο.

Η συντριβη ενος αεροπλανου είναι κάτι που για καλή μας τύχη, συμβαίνει αρκετά σπάνια. Ωστόσο όταν συμβαίνει, οι περισσοτεροι δεν θα ηθελαν να είναι εκεί.

Αν όμως δεν υπάρχει άλλη επιλογή και πρέπει να βάλουμε τον εαυτό μας μέσα σε αυτό το αεροπλάνο, αλήθεια αυτή την στιγμή, σε ποια θέση θα θέλαμε να καθόμαστε;

Το παράθυρο σίγουρα θα έχει καλύτερη θέα, εκτος και αν είναι νυχτα χωρίς φεγγάρι.

Ομως, υπάρχει κάποια θέση, που θα μας δώσει μια κάπως καλύτερη πιθανοτητα να ξαναδούμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα και η εμπειρία μας να γίνει το σενάριο για το επόμενο “Βλέπω το θανατο σου”;

Σε αυτο το άρθρο, θα εξετάσουμε αν υπάρχει πιο ασφαλής θέση σε ένα αεροπλάνο και αν ναι που ακριβώς βρίσκεται αυτή αναλύοντας διάφορα σενάρια δυσάρεστων περιπτώσεων που μπορεί να συμβούν κατα τη διαρκεια μιας πτησης.

Ποια είναι η ασφαλέστερη θέση στο αεροπλάνο;

Αν θέλεις μια γρήγορη απάντηση, αυτή είναι η εξής: Σε αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση, γιατί η πιθανότητα επιβίωσης εξαρτάται όχι μόνο από τη θέση αλλά και από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ατυχήματος.

Ωστοσο, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει σε ατυχήματα αεροπλάνων λόγω συντριβής, στα οποία υπήρχαν ταυτόχρονα επιζώντες και θύματα, μια πρώτη ματιά φαίνεται να δείχνει ότι οι πιο ασφαλείς θέσεις βρίσκονται στο πίσω μέρος του αεροπλάνου.

Η παρουσίαση στο άρθρο, στηρίζεται στα αποτελέσματα τριών διαφορετικών ερευνών:

  • Ντοκιμαντέρ Crash
  • Popular Mechanics
  • Περιοδικό Times

Κάποιες από αυτές τις έρευνες πραγματικά ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας:

ΕΡΕΥΝΑ 1

Οι παραγωγοί του ντοκιμαντέρ Crash που προβλήθηκε στο Channel 4 της Αγγλίας νοίκιασαν ένα boeing 727, τοποθέτησαν μέσα του κάμερες, αισθητήρες και ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές πρόσκρουσης και έπειτα το συνέτριψαν στην έρημο Sonoran του Μεξικό.

Καλά ακούσατε έριξαν σκόπιμα ενα αεροπλάνο. Περιεργο χομπυ, όμως σίγουρα εκανε το βιογραφικο τους να ξεχωρίζει.

Μετά την πρόσκρουση στο έδαφος, το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους μαζί με τις 11 πρώτες σειρές, που συνήθως καταλαμβάνουν οι θέσεις business, καταστράφηκαν ολοσχερώς.

Οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κανένας από τους επιβάτες της πρώτης θέσης δεν θα είχε επιζήσει, ενώ το 78% των επιβατών που κάθονται στις πίσω θέσεις θα ζούσαν.

Επιβίωση στις πίσω θέσεις
0%

ΕΡΕΥΝΑ 2

Μια άλλη ερευνα απο το περιοδικό Popular Mechanics, ανέλυσε 20 αεροπορικές συντριβές που έχουν συμβεί από το 1971 και διαπίστωσε ότι τα άτομα που
κάθονται στα πίσω καθίσματα είναι πιο ασφαλή με ποσοστό επιβίωσης 69%,
ενώ το ποσοστό πέφτει στο 56% για όσους κάθονται σε θέσεις πάνω από τα φτερά και
49% για τους επιβάτες της διακεκριμένης θέσης στο μπροστινό ⅓ του αεροπλάνου.

Επιβίωση στις πίσω θέσεις
0%

ΕΡΕΥΝΑ 3

Τέλος, μια ακόμη έρευνα εχει διεξαχθεί από το περιοδικό Times. Η ανάλυση που δημοσιεύεται έγινε με βάση 17 αεροπορικά ατυχήματα των τελευταίων 35 ετών, και αφορά όχι μόνο στους θανάτους, αλλά και όσους επέζησαν από ένα αεροπορικό ατύχημα.
Το αποτέλεσμα δείχνει ότι αυτοί που κάθονται στο πίσω ένα τρίτο του αεροπλάνου, έχουν πιθανότητα θανάτου στο 32%, αυτοι που κάθονται στη μέση στο 39% ενώ
Για αυτούς που κάθονται εμπρός το ποσοστό των θανάτων τους φθάνει στο 38%.

Σημαντικό επίσης είναι και το στοιχείο ότι τα μεσαία καθίσματα στις πίσω σειρές έχουν το μικρότερο ποσοστό θανάτων (μόλις 28%) ενώ η χειρότερη θέση να κάθεται κανείς είναι από την πλευρά του διαδρόμου στις μεσαίες σειρές του αεροπλάνου με το ποσοστό των θανάτων να εκτοξεύεται στο 44%.

Επίσης, αυτοί που κάθονται κοντά στις εξόδους είναι προφανώς αυτοί που έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να βγουν πιο γρήγορα έξω στην περίπτωση που έχουν επιβιώσει μετά από ατύχημα.

Επιβίωση στις πίσω θέσεις
0%

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ | ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΗΣ ΘΕΣΗ

Σε περίπτωση σύγκρουσης με έδαφος: δε μπορεί να εξαχθεί ασφαλές συμπερασμα καθως το αποτελεσμα εξαρτάται από το είδος της πρόσκρουσης αλλά στατιστικα από το ειδος των συγκρούσεων που μελετήθηκαν, οι πίσω θέσεις προς την πλευρά του διαδρόμου έχουν καλύτερο ποσοστό επιβίωσης.

Τώρα, σε περίπτωση που απαιτείται γρήγορη εκκένωση του αεροπλάνου δηλαδή αν η συγκρουση με το εδαφος σας επιτρέψει να επιβιώσετε και να μπορείτε να περπατήσετε, σε περίπτωση προσθαλασσωσης, η σε περίπτωση φωτιάς, αρκετά ασφαλείς θέσεις είναι εκείνες που βρίσκονται κοντα στις εξόδους.

Σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος που απαιτείται για την εγκαταλειψη το αεροπλάνου είναι πολύ σημαντικη παραμετρος.
Το πλήρωμα καμπίνας είναι εκπαιδευμενο για μια εκκένωση που διαρκεί το πολύ 90 δευτερόλεπτα.

Σε περίπτωση που υπάρχουν αναταράξεις στον αέρα και δεν έχετε δέσει τη ζώνη σας, είναι καλύτερα να βρίσκεστε κοντα στο κέντρο βάρους του αεροσκάφους, δηλαδή κάπου πάνω από τα φτερά.

Βέβαια εκεί κινδυνεύετε, αν δε φοράτε τη ζώνη σας, να ρουφηχτειτε έξω αν γίνει κάποια έκρηξη στον κινητήρα και καταστραφει μέρος της ατράκτου ή κάποιο παράθυρο.
Αυτό ακριβώς συνέβη στην πτήση 1380 της Southwest Airlines, όπου μια 43χρονη άτυχη γυναίκα, κατέληξε αφου αναρροφήθηκε κατά το ήμισυ εκτός αεροπλάνου μετά από την έκρηξη ενός από τους 2 κινητήρες .

Τελος, σε περίπτωση που βρεθεί κάποια βόμβα στο αεροπλάνο, συνήθως αυτή μεταφέρεται σε στο πίσω μέρος, ανάλογα βέβαια και με τον τύπο του αεροπλάνου, δίπλα σε μια από τις εξόδους και σκεπάζεται με αποσκευές, οπότε μάλλον δε θα θέλατε να είστε σε κοντινή απόσταση.

Εξαρτάται λοιπόν, Ποιο θάνατο προσπαθείτε να αποφύγετε.

Σχετικά με τους ιους, βάσει έρευνας ανακαλύφθηκε ότι τα άτομα που κάθονται σε θέση στο παράθυρο, σηκώνονται από αυτή πολύ πιο σπάνια και άρα οι πιθανότητες επαφής με άλλα άτομα του αεροπλάνου μικραίνουν -άρα και η πιθανότητα μετάδοσης του ιού-.
Συνεπώς, η καλύτερη θέση για να επιλέξει κανείς, είναι εκείνη του παραθύρου.

Οι πιθανότητα να σκοτωθεί κανείς σε ένα αεροπορικό ατύχημα έχει πολύ λιγότερο να κάνει με τη θέση που κάθεται, αλλά με τις συνθήκες που γίνεται το ατύχημα και σε περίπτωση πτώσης, με ποιόν τρόπο επιδρά αυτή στην κατασκευή του αεροπλάνου.

Γι’ αυτό πέρα από τις στατιστικές, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει λόγος να αγχώνεστε για να βρείτε μια «ασφαλή» θέση σε μία πτήση.

Αυτό που θα μπορούσατε όμως να κάνετε, ανεξάρτητα από το πόσες φορές το έχετε ξανακάνει στο παρελθόν, είναι να δίνετε προσοχή στις οδηγίες του πληρώματος καμπίνας, όπως σχετικα με το :

  • που βρίσκεται το σωσίβιο σας,
    ποια είναι και
  • σε τι απόσταση βρίσκεται η πιο κοντινη έξοδος
  • ποια στάση σώματος είναι η κατάλληλη σε περίπτωση πρόκειται να υπάρξει πρόσκρουση με το έδαφος
  • Πως ενεργοποιείται η μάσκα Ο2 και άλλες χρήσιμες πληροφορίες,

ετσι ωστε στην πολύ μικρή πιθανότητα που συμβεί οτιδήποτε και χρειαστεί να αξιοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες, να είστε κατάλληλα προετοιμασμένοι και σε θέση να δράσετε αμεσα χωρίς να χρειαστεί να κάνετε όλες αυτές τις σκεψεις σε μια στιγμή που το κάθε δευτερόλεπτο μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Τέλος, ενα ακόμη γεγονός που μπορεί να μη σας σκοτώσει κυριολεκτικά αλλά μεταφορικά (μιας και βρισκεστε σε μεταφορικό μεσο…) είναι η δυσάρεστη μυρωδιά από τα πόδια κάποιου συνεπιβάτη σας.

Αυτό το σενάριο δεν είναι καθόλου αστείο αφού μία από τις πτήσεις της Spirit Airlines το 2018 έκανε αναγκαστικη προσγειωση και 10 περίπου άτομα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο αναφεροντας αίσθηση καψίματος στον λαιμο και στο στήθος λογω ανυπόφορης μυρωδιας από τις κάλτσες κάποιου επιβάτη.

Στην περίπτωση λοιπόν που είστε τόσο άτυχοι, ώστε να ταξιδευετε στα 36000 πόδια και μόνο αυτα του διπλανου σας μυρίζουν, μείνετε ήρεμοι , δεν υπάρχει κάτι που θα μπορούσατε να έχετε κάνει μιας και δυστυχώς δεν υπάρχει ερευνα σχετικά με την πιο ασφαλή θέση για αυτή την περιπτωση.

Γράψε μας κάτι!

Your email address will not be published.