Αεροπλάνο Αεροδρόμιο Πιλότος Απογείωση Προσγείωση Κενά αέρος
/

Στόπ οι ουρές στα αεροπλάνα: Πώς θα επιταχυνθεί η επιβίβαση

✈ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ UNITED:Η νέα μέθοδος που υπόσχεται να κάνει πιο γρήγορη την επιβίβαση στα αεροπλάνα

Οι ουρές των επιβατών στον διάδρομο του αεροπλάνου καθώς προσπαθούν να βρουν τις θέσεις τους, να τακτοποιήσουν τις χειραποσκευές τους και να καθίσουν στα στριμωγμένα καθίσματα αφού πρώτα πρέπει να σηκωθεί κάποιος άλλος για να περάσουν, είναι ένας χρονοβόρος λογιστικός εφιάλτης που οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν χιλιάδες φορές καθημερινά.

Η United Airlines, η οποία έχει το μεγαλύτερο στόλο αεροπλάνων ανάμεσα στις αμερικανικές εταιρείες, δοκιμάζει μία νέα μέθοδο επιβίβασης, στο πλαίσιο της οποίας οι ταξιδιώτες χωρίζονται σε έξι γκρουπ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέθοδος αυτή θα βελτιωθεί περαιτέρω, ώστε να σώζει έως και δύο λεπτά από τη διαδικασία της επιβίβασης.

Από τις 26 Οκτωβρίου 2023, η United θα επιβιβάζει αρχικά τις ομάδες με προτεραιότητα (άτομα με αναπηρία, κορυφαίοι frequent flyers και επιβάτες πρώτης/επιχειρηματικής θέσης) και στη συνέχεια θα ακολουθούν οι επιβάτες οικονομικής θέσης με θέση στο παράθυρο, στη συνέχεια εκείνοι που κάθονται σε μεσαία καθίσματα, ενώ οι επιβάτες με καθίσματα στο διάδρομο θα επιβιβαστούν τελευταίοι.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέθοδος αυτή έχει ήδη ελεγχθεί και οδηγεί σε ταχύτερη επιβίβαση.

Η διαδικασία, η οποία συντομογραφείται ως WILMA (από το window-middle-aisle), σύμφωνα με τη United έχει ήδη εφαρμοστεί πειραματικά σε πέντε αεροδρόμια και είναι ταχύτερη. Η αλλαγή αυτή σημαίνει επίσης ότι όσοι προλαβαίνουν και κλείνουν θέσεις με παράθυρο θα έχουν και περισσότερες πιθανότητες να αφήσουν την χειραποσκευή πάνω από το κάθισμά τους και όχι κάπου πιο μακριά.

Γιατί έχει σημασία η ταχύτερη επιβίβαση;

«Εξοικονομώντας ακόμη και ένα λεπτό στον χρόνο επιβίβασης, μπορεί να οδηγεί σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για ένα μεγάλο αεροσκάφος», δήλωσε στο CNN ο John Milne από το πανεπιστήμιο Clarkson, ο οποίος ειδικεύεται στην επιβίβαση σε αεροσκάφη.

«Ιδιαίτερα μεγάλες αποταμιεύσεις για μια αεροπορική προκύπτουν όταν η μείωση του χρόνου επιβίβασης οδηγεί σε μία επιπλέον πτήση την ημέρα», σημείωσε.

Για τον λόγο αυτόν υπάρχουν αρκετές αεροπορικές που έχουν ασχοληθεί τα τελευταία χρόνια με την επιτάχυνση της διαδικασίας επιβίβασης.
Η American Airlines, για παράδειγμα, ξεκίνησε το 2017 ένα σύστημα επιβίβασης με εννέα γκρουπ και έκτοτε προχώρησε σε μερικές προσαρμογές στο σύστημα. Επίσης, η Southwest Airlines, ανακοίνωσε φέτος αλλαγές στο σύστημα επιβίβασης που ακολουθεί (με τρία γκρουπ), μειώνοντας τον αριθμό των επιβατών που μπορούν να κάνουν νωρίς check in.

Ανεστραμμένη πυραμίδα επιβίβασης

Υπάρχει όμως και ακόμα καλύτερη μέθοδος, σύμφωνα με τον John Milne του Πανεπιστημίου Κλάρκσον της Νέας Υόρκης, συν-συγγραφέα περισσότερων από 20 άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά με θέμα την επιβίβαση στα αεροπλάνα. Εκείνη της ανεστραμμένης πυραμίδας, με τέσσερις ομάδες επιβίβασης.

Ο Milne υποστηρίζει ότι ο ταχύτερος τρόπος είναι η μέθοδος της «ανάποδης πυραμίδας», η οποία χωρίζει τους επιβάτες σε τέσσερα γκρουπ.

  • Πρώτοι μπαίνουν όσοι έχουν παράθυρο στο πίσω μέρος του αεροσκάφους.
  • Έπειτα όσοι έχουν μεσαία θέση στο πίσω μέρος και όσοι έχουν παράθυρο στο μπροστινό μέρος.
  • Το τρίτο γκρουπ είναι όσοι έχουν μεσαία θέση στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους και διάδρομο στο πίσω μέρος.
  • Τέλος, μπαίνουν όσοι έχουν διάδρομο στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου.

«Η μέθοδος της ανεστραμμένης πυραμίδας είναι πιο γρήγορη από τη WILMA και παραμένει απλή», λέει ο Milne. «Εάν οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να ανεχθούν μεγαλύτερη πολυπλοκότητα, κάτι που είναι πολύ δύσκολο, υπάρχουν ακόμη καλύτερες μέθοδοι».

Με πληροφορίες από: New United plan for economy class boarding: Window seats first, aisle seats last by Pete Muntean, CNN

Τώρα που έχεις τα δεδομένα, εσύ τι πιστεύεις; Έχεις να προτείνεις κάτι διαφορετικό;

Γράψε μας κάτι!

Your email address will not be published.