Low cost αεροπορικές. Βάζουν λιγότερα καύσιμα στα αεροπλάνα;⛽⛽

Ποια είναι η ελάχιστη απαιτούμενη ποσότητα καυσίμων που χρειάζεται να έχει ένα αεροπλάνο όταν ξεκινάει, προκειμένου να έχει μια απόλυτα ασφαλή πτήση

Με τα αυτοκίνητά τα πράγματα είναι απλά, τα φουλαρουμε και ξεκινάμε ταξίδι. Ακόμη και να μας τελειώσει η βενζίνη το χειρότερο που έχουμε να πάθουμε είναι να σταματήσουμε.

Μπορεί να φαίνεται λογικό να θέλουμε επίσης να φουλαρουμε με καύσιμα το αεροπλάνο ακόμη και για την ελάχιστη διαδρομή, γιατί έτσι αισθανόμαστε μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ωστόσο αυτό, δεν είναι καθόλου οικονομικό, ούτε οικολογικό, ούτε καν λογικό.

Και αυτό γιατί: Περισσότερο καύσιμο, σημαίνει περισσότερο βάρος.
Όσο πιο μεγάλο βάρος μεταφέρουμε, τόσο περισσότερο καύσιμο καταναλώνουμε.

Είναι οπως οταν κουνάμε τη βεντάλια για να δροσιστούμε αλλά την κουνάμε τόσο γρήγορα που ιδρώνουμε περισσότερο από αν μέναμε ακίνητοι, και μετά την κουνάμε ακόμη πιο γρήγορα επειδή ιδρώσαμε.

Είναι το πρώτο παράδειγμα που μου ήρθε στο μυαλό και έχω την αίσθηση ότι μπορεί να μην είναι το πιο πετυχημένο, αλλά αυτό που θέλω να πω εν τέλει είναι ότι είμαστε εγκλωβισμένοι σε ένα φαύλο κύκλο.

Δηλαδή αύξηση της ποσότητας των καυσίμων οδηγεί στην αύξηση του ρυθμού μείωσης τους.

Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμων από αυτή που απαιτείται για τη διαδρομή δεν είναι κατ ‘ανάγκη και χρήσιμη.
Μικρότερη ποσότητα από αυτή που απαιτείται είναι φυσικά επικίνδυνη για την ασφάλεια της πτήσης.

Να πούμε αρχικά ότι το θέμα της ελάχιστης ποσότητας των καυσίμων για τα αεροπλάνα στηρίζεται σε αυστηρούς κανονισμούς και νομοθεσίες.

Σε αυτό το άρθρο θα περιγράψουμε γενικά και ποιοτικά την διαδικασία για ένα τζετ αεροπλάνο, χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρεις υπολογισμούς και αναλυτικές πράξεις σχετικά με τις ποσότητες αυτές.

Τα συνολικά ελάχιστα καύσιμα δίνονται από το άθροισμα των παρακατω ποσοτήτων:

Taxi (τροχοδρόμηση)

Αρχικά το αεροπλάνο χρειάζεται καύσιμα για την τροχοδρόμηση, δηλαδή για να κινηθεί στο έδαφος, από το μέρος που είναι παρκαρισμένο, μέχρι το διάδρομο όπου θα ξεκινήσει τη διαδικασία της απογείωσης, καθώς επίσης και για να κάνει την αντίστροφη διαδικασία, δηλαδή αφού προσγειωθεί να πάει από τον διάδρομο προσγείωσης στο πάρκινγκ.
Ο χρόνος αυτός μπορεί να ποικίλλει από 2-3 λεπτά μέχρι και περισσότερο από 1 ώρα.
Έτσι, σε μεγάλα, πολυσύχναστα αεροδρόμια με πολλή κίνηση και μεγάλες ουρές αναμονής, που χρειάζεται αρκετή ώρα να φτάσει το αεροπλάνο στο διάδρομο απογείωσης, θα καταναλώσουμε αυξημένη ποσότητα καύσιμου στο έδαφος.
Το καύσιμο που καταναλώνουμε στο έδαφος, μπορεί να αυξηθεί επιπλέον αν βρίσκονται σε λειτουργία τα air condition η άλλα συστήματα του αεροσκάφους που αυξάνουν την κατανάλωση.

Trip (διάδρομή)

Έπειτα, χρειαζομαστε κάποια ποσότητα καυσίμων για τη διαδρομή από το αεροδρόμιο αναχώρησης μέχρι το αεροδρόμιο προορισμού.
Σε αυτή την ποσότητα δηλαδή περιλαμβάνονται τα καυσίμα για την απογείωση, την άνοδο του αεροπλάνου, την υπόλοιπη διαδρομή και πλεύση στο ύψος πτήσης, την κάθοδο και τελικά την προσγείωση στον προορισμό μας.

Reserve (Ρεζέρβα)

Εκτός όμως από την προηγούμενη ποσότητα που απαιτείται ακριβώς για τη διαδρομή, χρειαζόμαστε και ένα backup για την περίπτωση που τα πράγματα δεν έρθουν σύμφωνα με το ιδανικό σενάριο.
Αυτή την ποσότητα μπορούμε να την χωρίσουμε μεταξύ άλλων στις εξής επιμέρους κατηγορίες :

Η συνολική ποσότητα της ρεζερβας, μπορεί να μειωθεί υπό κατάλληλες προϋποθέσεις αλλά πάντα με γνώμονα την ασφάλεια.

Extra 

Τέλος, πέρα από τους κανονισμούς, είναι στην ευχέρεια του κυβερνήτη σε περίπτωση που το επιθυμεί να πάρει επιπλέον καύσιμα αν για κάποιο λόγο το κρίνει σκόπιμο.
Αυτό θα μπορούσε να συμβαινει αν φερειπειν, υπάρχει εκτίμηση από την προηγούμενη εμπειρία, για οποιαδήποτε κατάσταση που δημιουργεί πιθανές αποκλίσεις απο την προγραμματισμένη διαδρομή.

Μια συνήθης κατάσταση είναι λόγω πρόβλεψης καθυστερήσεων στο αεροδρόμιο προορισμού με αποτέλεσμα να δημιουργείται αναμονή στον αέρα, συχνά είτε λόγω κακοκαιρίας, κάποιας δηλαδή καταιγίδας που μπορεί να χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι να περάσει για να προσγειωθουμε με ασφάλεια είτε λόγω αυξημένης κίνησης σε πολυσύχναστα αεροδρόμια, από αλλά αεροπλάνα που επίσης περιμένουν να προσγειωθουν, είτε ακόμη χειρότερα λόγω συνδυασμού των προηγούμενων ή και άλλων καταστάσεων.

Το άθροισμα όλων των παραπάνω ποσοτήτων είναι η ελάχιστη απαιτούμενη ποσότητα καυσίμων που πρέπει να φορτώσουμε στο αεροπλάνο πριν βάλουμε μπρος και ξεκινήσουμε.

Είναι λοιπόν φανερό, ότι αυτή η ελάχιστη ποσότητα καυσίμων όπως ορίζεται από τους κανονισμούς περιλαμβάνει ήδη μια επιπλέον ποσότητα καυσίμου πέρα από την ακριβώς απαιτούμενη για τη διαδρομή μας, ώστε να καλύψει με ασφάλεια διάφορα απρόβλεπτα η προβλέψιμα ως ένα βαθμό γεγονότα που μπορεί να συμβούν. 

Οι κανονισμοί αυτοί είναι κοινοι για όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Συνεπώς, δεν υπάρχουν κάποιες που επιτρέπεται να ξεκινήσουν μια πτήση με λιγότερο καύσιμο από το ελάχιστο.

Αλήθεια έχετε παρατηρήσει σε ποιο μέρος του αεροπλάνου αποθηκεύεται συνήθως το καύσιμο και γιατί; Αν ναι αφήστε μου ένα σχόλιο κάτω!

Τέλος, αν θέλετε να δείτε τι θα μπορούσε να συμβεί σε ένα αεροπλάνο που βρίσκεται πετάει αρκετά ψηλά και μείνει από καύσιμα, δείτε εδω.

Γράψε μας κάτι!

Your email address will not be published.